wtorek, 27 sierpnia 2013

|011| DIY: kalendarz szkolny z własną okładką!



Hej! Dawno nie pisałam, jednak powracam z kolejnym poradnikiem, którego straaasznie chcieliście. Wiedziałam ze dużo osób to zainteresuje, dlatego fotografowałam efekty swojej pracy oraz każdy jej kolejny krok, hehe.
Dodam również ze kompletnie wam się nie dziwie, ponieważ kalendarz z własna okładką i własnym 'designem' jest jedna z niewielu rzeczy, która może skutecznie poprawić humor w szare, szkolne dni. Oto efekty mojej pracy z zeszłego roku:


Opowiem wam w jaki sposób na to wpadłam. Staram się być raczej ułożona, dlatego co roku kupuje sobie na nowy rok szkolny kalendarz. W empiku jest duży wybór, jednak szczególnie do gustu przypadła mi pewna firma. Robili przez długi czas naprawdę śliczne okładki, niestety w zeszłym roku, to co wypuścili do sprzedaży było po prostu beznadziejne. A nie mogłam z nich zrezygnować, ponieważ wciąż mieli nadal ten sam układ i wygląd stron w środku, który również pokochałam. No i dlatego postanowiłam sama to zmienić! Tak mi się to spodobało, ze w tym roku również chcę mieć własny kalendarz.
Do dzieła! :3

Co będzie nam potrzebne:
x nożyczki
x klej, duuuuuzo kleju
x taśma klejąca-tez jak najwięcej
x papier toaletowy (xD) lub jakiś inny miękki i łatwo 
zmieniający kształt materiał *aleniekoniecznie*
x okładka na zeszyt (wbrew pozorom BARDZO wazne)
x kartki
x karton (taki jaki jest z tyłu np bloków rysunkowych)
x i oczywiście nasze przyszłe okładki-jakiś obrazek w dużej rozdzielczości
(polecam przed wydrukowaniem sprawdzić wymiary), jeśli nie mamy
możliwości druku, w czasopismach takich jak 'Otaku' na pewno znajdziemy
ciekawe ilustracje. :)
x kawaii naklejki oraz inne dodatki
x oczywiście kalendarz jakiś. polecam empikowe. 
x jeśli macie mozliwość skombinowania podkładki, radzę wziąśc. xD ja swoją z Niu Jorkiem kupiłam w Biedronce, hehe.


naklejki również z biedronki, oprócz alpak-je kupiłam na yatta.pl 


tak wygląda kalendarz w środku: 
a tak na zewnątrz (wyglądał xD)


Dobra, w końcu-przejdźmy do pierwszego kroku!

Krok 1. Nałóz klej na boki okładki. 


Krok 2. Rozmarz klej na całej powierzchni



uwagi: jeśli chcecie zrobić to higienicznie, czy raczej
czysto użyjcie patyczka do ucha/wacika kosmetycznego
równie dobrze możecie to rozmazać palcami, o wiele szybciej xD
do tego musi być to gładko rozprowadzone. uważajcie na grudki. ;-;

Krok 3. Nałóżcie teraz na to zwykła kartkę.


zaklejamy rogi taśmą by się utrzymało

Voila! Pewnie się niektórzy zastanawiają po co ten zabieg-otóż 
większość kalendarzy ma pierwotne okładki matowe, lub śliskie. niestety
takowe nie utrzymują dobrze kleju, a już na pewno nie tego, co nastąpi 
w następnym kroku. 

Krok 4. Czyli sprawienie by okładka była miększa. Ja na poważnie mówiłam
o tym papierze, nie wiem czy zdajecie sobie z tego sprawę. xD
Oczywiście ten krok można pominąć. Moj stary kalendarz nie był
'wypychany', wiec jest dość gładki, mocny, ale własnie moim
zdaniem tego czegoś mu brakowało. ;=;

Dobra-wygląda to tak, smarujecie kartkę, nakładacie
złożone kawałki papieru, najlepiej by były wszystkie
tak samo składane i tej samej wielkości.




gdy już je ułożycie umocnijcie je taśma. najlepiej nakleić
ja na bokach kalendarza, by nakładając następna warstwę
kleju było łatwiej to rozprowadzić na papier.


Niestety teraz w następnym kroku zdjęć nie ma, gdyż jest on bardzo, bardzo prosty. Gdy nałożyliście kolejna warstwę kleju bierzecie papier, taki kartonik jakby, który jest na końcu bloków rysunkowych i robicie z nim dokładnie tak jak w 1 kroku. I w końcu nadeszła ta chwila- możecie nareszcie nakleić swoje okładki! Weźcie okładki na zeszyt, dopasujcie je i umocnijcie taśmą klejącą. 





No i....Wasz kalendarz jest już gotowy! :D 
Mozna by przystać na tym etapie, jednak ja mam lepszy, kolorowy pomysł.

zapewne nie podobają wam się te brzydkie efekty klejenia. Mi tez. Dlatego wymyśliłam taki sposób: 


^są to okładki ze starego kalendarza.







koniec! mam nadzieję, ze poradnik się podobał. włożyłam w niego duuuuzo pracy, dlatego liczę na komentarze-są najlepsza nagroda. ;-; 
do tego zapraszam na:
-mój fp z rysunkami <klik>
-mój tumblr <klik>
-mojego aska <klik>

PS: Jak macie jakieś pytania, to śmiało!
Jeśli zrobicie taki kalendarz, bedzie milo jak wyślecie zdjęcie w prywatnej wiadomości na fp!






48 komentarzy:

  1. Cudowny pomysł *-*
    Na pewno skorzystam! Jeśli nie teraz, to w styczniu ;3
    Pozdrawiam,
    Ell vel Czar_Na

    OdpowiedzUsuń
  2. Cały dzień czekałam na ten poradnik! Dziękuję Ci bardzo, bardzo. <3 Jutro biegnę do Empika po kalendarz. Jedno pytanie: ile mniej więcej zapłaciłaś za kalendarz? Dziękuję Ci jeszcze raz. <33

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 30 zł, ale uwierz mi warto! cieszę się ze Ci sie podoba :D

      Usuń
  3. Gdyby nie to, że jestem zbyt leniwa, to pewnie bym się za to zabrała... A poza tym, poradnik bardzo dobry, może jednak się przełamię i to zrobię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny kalendarz !. Miałaś świetny pomysł. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne to jest! zakochałam się *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne. *.* Nie byłoby problemu z wykorzystaniem tego na zwykły, szkolny zeszyt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zalezy na jaka okladke. jesli twarda-to na pewno tak. zwykla, papierowa moglaby sie rozpasc od tego kleju i pogniesc, chyba ze wpierw dalabys jakis mocny karton, z bloku rysunkowego. :)

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź. :)

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł :3 Kiedy kupiłaś te naklejki z biedronki?

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo z pewnościa jak zrobię to wyślę :) Ale to juz jak zacznie się nowy rok albo trochę przed :D Wtedy będę miała nowiuśki, piekny kalendarz. Poradnik świetny! I wbrew pozorom nie wydaje się to takie trudne, jak się tak teraz patrzy :D Bardzo kreatywne, bardzo mi sie podobał ten pomysł z papierem toaletowym, bo jednak fajne to jest, jak okładka jest mięciutka c:
    Dziękuję serdecznie za poradnik! Jest świetny, jestem niesamowicie szczęśliwa i wdzięczna ci za ten poradnik!
    a takie btw. tam pod koniec, jak nałożyłaś swoją okładkę z K-ON! to czym ją owinęłaś? Folią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zwykłą okładką na zeszyt. :) i dziekuje za mile slowa. :D

      Usuń
  10. Wow Luna jaki kolorowy pomysł, jestem pod wrażeniem. I poradnik też bardzo fajny, przejrzysty i wgl. Nigdy nie używałam kalendarza w roku szkolnym, ale jeżeli podobną metodą okleję zwykły zeszyty to chętnie skorzystam :3 Chyba, że spróbuję korzystać z kalendarza xDD
    Dziękuję bardzo za twoja pracę włożoną w ten poradnik
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. geniuszuuu! ♥
    jak tylko znajdę odrobinkę czasu
    to na pewno skorzystam z instrukcji!
    sankyuu! ☆(ゝω・`)

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne ;-; dzięki za poradnik, na pewno taki kalendarzyk sobie zrobię~

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaaakie świetne! Weszłam tu przez przypadek przez fb, a tu taka niespodzianka! Na początku chciałam tylko zobaczyć o czym pisałaś, o jakim magicznym "kalendarzu z własną okładką", ale nie zamierzałam z tego korzystać czy nawet przeczytać do końca - jak zawsze - a o komentowaniu nawet nie było mowy! Ale jak to tak zabrać cudzy pomysł, cudzą kreatywność bez pozostawienia po sobie jakiegoś znaku, znaku że jest to ZA-JE-BI-STE? Serio, od kilku lat do szkoły potrzebuję kalendarzy, bo inaczej chyba bym się utopiła w sprawdzianach, pytaniach, projektach, spotkaniach czy innych duperelach, ale zawsze miałam kalendarz zwykły, najczęściej ciemny, bury. Ponieważ u mnie w mieście żeby kupić chociaż coś w podobie tego - niemożliwe. Później patrzysz na taki kalendarz, myślisz jakie tam są szataństwa zapisane, jakie sprawdziany z fizyki czy innej matematyki, widzisz, że taki ciemny, złowrogo się patrzy i masz ochotę wyrzucić do kosza, podrzeć, spalić czy utopić. Ale jak jest to coś takiego kochanego, miękkiego (ten pomysł z papierem toaletowym jest świetny xD), kolorowego i z ulubionymi postaciami czy rzeczami... to aż się miło robi, chce się taki nosić, przeglądać i używać. Awww, nie mogę się doczekać aż pójdę jutro po wszystko do sklepu i zrobię takie maleństwo <3 Jak dobrze, że kalendarz jeszcze mam (potrenuje na starym, a jak mi nie wyjdzie to przynajmniej tylko do stycznia się z takim męczyć będę mwahaha). Ale mi ochoty tymi zdjęciami narobiłaś, oj, nie wiem jak zasnę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow, to jest po prostu przemiłe :o motywuje mnie do więcej tego typu notek. xD
      Powodzenia, jak ci sie uda koniecznie wyslij na pw fanpejdza! :3

      Usuń
  14. Wooo~~ świetne! Zrobię taki sobie w styczniu *o~

    OdpowiedzUsuń
  15. Omg. To jest boskie! Naprawdę, takiego kreatywnego pomysłu na ozdobienie kalendarza nie znalazłam! Oczywiście, że zrobię na 100%. Będzie oryginalny + nie będę zapominać o ważnych sprawach, bo chętnie będę na niego zerkać. Szkoda, że nie mam blisko empiku, ale mimo wszystko z pewnością skorzystam z pomysłu. Jesteś bardzo kreatywna i ładnie Ci wychodzą takie prace. Czekam na więcej i pozdrawiam! <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy w życiu bym na to nie wpadła. Podziwiam cię. Nie wiem po co mi kalendarz, ale i tak sobie zrobię xD

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki ^^ wreszcie będę mieć fajowy kalendarzyk
    'w'

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł! :3 Nie planowałam kupować sobie w tym roku kalendarza, ale nagle zmieniłam zdanie xD (no ciekawe czemu? xD)
    Nie wiem, czy mi wyjdzie, ale perspektywa noszenia kalendarza z ulubionymi bohaterami jest cokolwiek wspaniała *O* Nawet jeśli będę tam wpisywać sprawdziany, kartkówki i inne takie rzeczy xD
    Dzięki wielkie za poradnik - genialny :3 Taki przejrzysty, że wszystko wydaje się proste xD A, no i genialny pomysł z papierem toaletowym xd
    Pozdrawiam~ :3

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny poradnik, naprawdę! Tylko czekać na jakieś kolejne DIY! (mam cichą nadzieję, że jakiś tutorial tego typu znajdzie się na tym blogu). Muszę przyznać, że nałogowo wchodzę na ten blog, by sprawdzić czy jakiejś nowej notki nie ma.
    Muszę tylko namówić rodziców, aby podwieźli mnie do Empiku, kupuję kalendarz i robię taki! Pewnie i tak nie będę z niego korzystać, ale mimo wszystko miło popatrzeć na takie cacko :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Naprawdę cudowny jest ten kalendarz, gdybym miała więcej motywacji i nie byłabym leniwa, sama bym sobie taki sprawiła. XD
    A mam pytanko: Może byś zrobiła taki projekt z ozdobnym piórnikiem, właśnie z anime? :3

    OdpowiedzUsuń
  21. Myślisz że zwykły plakat taki z gazety Bravo itp. się na da ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, bo plakaty sa wykonane z bardzo cienkiego papieru i na pewno sie rozerwie, a jakbys przykleila na jakas kartke by sie pomarszczyl od kleju.

      Usuń
  22. a jakich rozmiarów był mniej więcej ten obrazek z k-on? :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Suuuper <3
    Nominowałam Cię do Liebster Blog Award!

    OdpowiedzUsuń
  24. *O* genialne! Akurat potrzebuję kalendarza na ten rok szkolny! A taki własnoręcznie przerobiony jest najlepszy : ) ( nikt takiego nie będzie miał mwahaha)

    OdpowiedzUsuń
  25. świetne <3 na pewno skorzystam, tym bardziej, że zawsze szukałam jakiejś kawaii okładki z anime, a tu braki w sklepach ._. arigatou ! *3*
    Właśnie.. jaki jest to wymiar w internecie (A5),bo nie mam pojęcia jak szukać ? (wybacz, nie znam się ;-;)

    OdpowiedzUsuń
  26. a po co jest ta okładka na zeszyt? :3

    OdpowiedzUsuń
  27. Zrobiłam sobie taki, jest świetny, dziękuję! :3

    OdpowiedzUsuń
  28. A jeżeli nie będę używać papieru toaletowego to ten karton od bloku tak czy tak przyklejać?
    Super jest ten poradnik. :)

    OdpowiedzUsuń
  29. świetny tuto, szkoda, że już nie chodze do szkoły bo bym sobie taki zrobiła

    zapraszam do siebie karin-world.blogspot.com
    +obserwuje :3

    OdpowiedzUsuń
  30. A można okładkę zrobić w zeszycie z miękką okładką?

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo fajny pomysł. ~ Może jak zacznę od października chodzić na studia to wtedy zrobię tak z książkami. Będą jakieś żywsze. :3 Zapraszam do mnie: cutegyaru.blogspot.com. ^^ A do tego jeszcze obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ten rzekomo śmieszny pomysł z papierem toaletowym... że ja na to wcześniej nie wpadłam! Genialny pomysł, żeby okładka była bardziej miękka xD Kiedyś robiłam sobie taki kalendarz... I chyba dzięki temu poradnikowi na rok 2014 zrobię to po raz kolejny ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. hi sweetie! feel free to visit and follow my blog tjfseries.blogspot.com :) hugs from Philippines! :*

    OdpowiedzUsuń
  34. Jejku jakie śliczne *.*
    Znając życie mi by nie wyszło xD

    Zapraszam: http://zakupoholicyznadulicy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. masz ciekawago bloga ;)
    obserwuję i licze na rewanrz : http://ewe-eweelina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. *u* Jeej, bardzo ładnie to wyszło. A kalendarz to moja pierwsza rzecz jaką pakuję do szkoły. Jestem z tych co muszą sobie zapisać by nie zapomnieć. che che che. xD
    Bardzo mi się podoba twój blog <3 i jeszcze jest ending z Kami-sama hajimemashita <3 Oczywiście będę obserwować i komentować jak nadarzy się okazja. ^w^

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie! <3
    ----> manga-no-tsuki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. superowo *-*
    ostatnio robiłam coś podobnego z zeszytem, ale trochę mi nie wyszło (ja zawsze coś spierdzielę xd).

    OdpowiedzUsuń