piątek, 19 lipca 2013

|005| "Help! Co mam zrobić by mój fanpejdż był popularny?"

Hejka! Dzisiaj chciałabym dać parę rad ludziom, którzy chcą mieć popularniejsze fanpejdże. I nie, to nie będą rady z 'dupy' wzięte, tylko sprawdzone już sposoby, a myślę że mogę sobie pozwolić na taki poradnik, gdyż zzrp stuknie niedługo 5.000 lajków, co sprawi (a może nawet już to się stało), że fp bedzie w tej top topce polskich fanpejdży o a&m :D

Po pierwsze-nazwa. Powinna być ciekawa. Ale to chyba oczywiste. Żadne plagiaty, żadne powielone schematy. I NAJWAŻNIEJSZE-niech będzie poprawnie napisana! Zdziwicie się ile ludzi ma gdzieś tą zasadę i robi byki czy to ortograficzne, czy interpunkcyjne w nazwie. Żadne niepotrzebne pisanie z dużych liter (kochani, manga i anime to rzeczownik, nie nazwisko, nie osoba, więc po kiego pisać je z dużej litery?) i o matko, byle bez spacji przed znakiem zapytania, czy kropką. Jak ja widzę takie nazwy, to jakoś mnie odtrąca i po prostu omijam to szerokim łukiem.

Kolejna rzecz dotycząca nazwy to temat i treści jakie wstawiacie. Jeśli nadacie nazwie jakiś znany cytat z przykładowo Death Note, to wstawiajcie obrazki z Death Note. Jeżeli chcecie dawać obrazki z ogólnej tematyki, to wymyślcie coś tak uniwersalnego, by nie było się do czego przyczepić. Wiem, że do zzrp można by się przyczepić, bo pewnie niektórzy myśleli, że będziemy wstawiać tylko bishe, ale z drugiej strony, nazwa może świadczyć tylko o miłości do rysunkowych postaci, a co za tym idzie do miłości do anime, a co za tym po raz kolejny idzie, do miłości do Azji. xD

Po drugie-atmosferka moi drodzy. Jak to powiedzieli w Bakumanie-"Ciekawa manga, ciekawa manga zostanie wydana"-tak samo z fp. Ciekawy fanpejdz bedzie lajkowany. Jak macie zamiar wstawiać brzydkie obrazki, screeny z różnych odcinków, a do podpisu dawać "O rany, ale ciężko dziś było w szkole, idę w kimono papatki ;(" to sobie od razu darujcie. ._. Ja tam was kocham trollować, dzielić się ze swoimi przemyśleniami, czy zrobić jakieś fajne akcje, takie jak losowania (które w końcu sie odbedzie, ale to jak ludzie wroca z wakacji), czy byc moze akcja z bluzami :D Ciekawy admin=ciekawy fanpejdż. Po prostu pokażcie waszą interesującą stronę. Chociaż nie powiem, jak macie konkretny charakter i nie boicie się mówić swojego zdania, możecie znaleźć hejterów, ale co was będą obchodzić takie podludzia. ^^ Show yourself!

Po trzecie-nie poddawaj się! Wielu pyta, jak tak szybko zdobyłam te lajki w rok. Otóż, historia tego była taka: Na początku, próbowałam naśladować te fanpejdże wszystkie, tzn robiłam share za share, lajk za lajk, jednak to bardzo krótko trwało, chyba przez tydzień, bo mnie znudziła ta robota. xD Nawalałam dziennie z 50 obrazków, goniłam do roboty adminki, które były ze mną, czyli jak zwykle wychodziłam na szefa-tyrana, łotewa. Nie wiem w czym ja widziałam sens, w dodawaniu obrazków i pytania 103 lajkujących: "a co wy o tym sądzicie?", bo w rezultacie prawie nikt mi nie odpowiadał. W sumie w tamtym czasie 100 lajków, które zdobyłam w jeden dzień było dla mnie ogromnym sukcesem i strasznie się cieszyłam. Teraz stwierdzam, że 100 lajków jak na taki fanpejdż, to niestety nic, bo jesteście ze swoim fanpejdżem po prostu anonimowi i nikniecie na tle innych. Jednak macie o tym zapomnieć i robić swoją robotę, tak jakby obserwowało was tysiąc ludzi, YOLO!
Haha! Luna-gimbus, bo jarała się tym, że fp ma taką zb00czoNOm liczbe. Nieważne, przynajmniej swego rodzaju pamiątka jest. Jeju, czuję się jakbym wam pokazywała jakieś stare zdjęcie, upamiętniające ważną chwilę z życia. :D
Btw zauważcie że kiedyś adresem było "Otakove Love" bo taka była pierwotna nazwa fp, a raczej jedna z pomysłów na nazwę. Chyba nie tylko ja uważam, że zzrp było 1000 razy lepszym wyborem. xD
10 września -1,5 miesiąca od założenia wybił pierwszy tysiąc! A profilówka nadal nie zmieniona i nie była zmieniona aż do chyba końca roku. xD


Wybaczcie, że zaczęłam teraz tak wspominać. Jednak jedni mogą powiedzieć "to tylko fanpejdż"-ale ja wam powiem, że ten 'tylko fanpejdż' zmienia nas samych i to niesamowicie. Poznaje się ogromną ilość nowych osób, nagle okazuje się, że twoja bratnia dusza mieszka 5 minut od ciebie, a to tylko dlatego, że poznaliście się przez fp. Przestajecie być anonimowi w fandomie. I tu znów chcę skierować słowa do osób, które uważają, że podpisywanie się, pisanie o życiu prywatnym jest gimbusowe-oczywiście, że nie jest! Fanpejdż staje się czymś w rodzaju pamiętnika, bezpośrednim komunikatorem, z podobnymi do ciebie osobami u których możesz znaleźć zrozumienie, bo kto ci zabroni? Dlatego: Czemu to robię?
Bo mogę!

Na koniec mogę wam jeszcze powiedzieć jakich błędów nie popełniać, bo oczywiście ja popełniłam kilka, których teraz bardzo żałuję, ale skłamałabym, gdybym nie potwierdziła, że są czymś w rodzaju doświadczenia, czy też przestrogą.
1. Jeśli są afery między adminami-nie piszcie o tym! Jeśli kogoś wywalacie, to nie ma co pisać, czemu, po co, dlaczego. Ja tak zrobiłam, a jak to z ludźmi bywa, wszyscy zaczęli żyć tą sensacją oraz wtrącać swoje 3 grosze. xD Niedość, że kłótnia się zrobiła, to i ja sie wkurzałam. To był ogromny błąd! O pewnych rzeczach sie po prostu nie mówi i teraz zdaje sobie z tego sprawę.
2. NIE DAWAJCIE MENADŻERA OBCYM OSOBOM. XDDDDDDDDDD
Ci co pamiętają Pana Antżeja wiedzą o co mi chodzi. XDDDD
Ale wiecie, mimo tego że to się stało i tak udało się fp odzyskać, co można uznać za swego rodzaju sukces, ale jednocześnie i też porażkę-no bo po co było to wszystko? I nie osądzajcie mnie, ja po prostu nie wiedziałam że menadżer, to to samo co admin, no. ;___;

Okej, mam nadzieję, że chociaż TROCHE pomogłam. Jak macie pytania, to śmiało!
Do następnej notki! *:

7 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne rady :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze napisana notka. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny poradnik, na pewno z niego skorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Rady na pewno się przydadzą ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisana notka. :D Prowadzę wraz z paroma osobami fp o Bleachu i naprawdę te rady są przydatne (już chrzanić fakt, że czasami trzeba stanąć na głowie i wymyślić coś, czego jeszcze nie było, a często to dość trudne - stosowałam się do tych rad zanim przeczytałam tą notkę i naprawdę działają). Serio, wkurza mnie fakt, że powstaje milion fp o tej samej tematyce. No, po ch*j się pytam. Mamy milion, to czemu nie założymy drugiego milionu?!
    Kiedyś też żebrałam o te szery, nie-szery - i tak, to nie pomagało. |D No, ale jak ktoś pisze w komentarzach o to udostępnienie to udostępniam. Chyba za dobra jestem.

    W każdym bądź razie, bo serio zeszłam trochu z tematu, bardzo mi się podoba jak prowadzisz fp.. hm.. mogę nawet napisać, że jesteś dla mnie kimś w rodzaju.. przykładu do naśladowania (chyba dobrze to ujęłam |D) Także, no, życzę powodzenia w tym co robisz i żeby było jeszcze lepiej :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że rzeczywiście te rady nie są .. jak to napisałaś na początku posta "z dupy wzięte" :D
    Przydatny poradnik, który pomoże na pewno nie jednemu ;)

    OdpowiedzUsuń