sobota, 20 lipca 2013

|006| Lalkowa seria - część I

Cześć i czołem!
Jestem Laura, w internecie Moka. Dzisiejszy post ode mnie dla Was będzie pierwszą częścią lalkowej serii - serii z podstawami, jak i potem "rozszerzeniem" teorii lalkowej, specjalnie dla osób zielonych (a zainteresowanych!) w tym temacie. Mam na myśli lalki typu Pullip. Sama jestem kolekcjonerką, od prawie 2 lat jestem zafascynowana tymi lalkami i nieskromnie powiem, że moja wiedza na ten temat jest całkiem spora. Jednak wbrew pozorom to wcale nie jest tak trudne do opanowania, i wcale nie jest tego tak dużo. Jeśli jesteście ciekawi moich lalek, zapraszam Was na mojego bloga - http://moka00.blogspot.com/ To jest moja pierwsza notka na tym blogu. Mam nadzieję, że przyjmiecie mnie ciepło :)

Zacznijmy od zdjęcia losowej lalki Pullip, oryginalnej.



Dla ciekawskich, to jest Pullip Nina z 2006 roku :)

Więc macie już przykładowe zdjęcie pullip bez przeróbek, żeby wiedzieć, o czym czytacie :D. Pullipy to lalki kolekcjonerskie, w cenach naprawdę różnych. Stworzone przez Cheonsang Cheonha w 2003 roku w Korei Południowej, produkowane przez Groove INC., sprzedawane przez Jun Planning of Japan. Słowo "Pullip" po koreańsku oznacza "liść".

Pullipy chyba najbardziej charakteryzują się dużą główką, która jest nieproporcjonalna do reszty ciała. Ogólnie ciałko pullip jest w skali 1:6, natomiast jej głowa w skali 1:3. :) Mają ruchomy mechanizm oczny, potrafią patrzeć oczkami w prawo i lewo i zamykać oczy, ponieważ mają również sprawne, działające powieki :D A tak to wygląda od środka:



Ciałka. Oryginalne ciałka lalkowe są artykułowane, jednak nie powiedziałabym, że mają duże możliwości ruchu, bo prawie, że wcale. Na oryginalnym ciałku lalka ledwo potrafi stanąć, siada, zgina słabo nogi i ręce. Do tej pory wyprodukowano 4 typy ciałek, na zdjęciu poniżej od lewej do prawej typ 1, typ 2, typ 3 i ostatni, aktualny typ 4 :)



Szczerze mówiąc to nie lubię tych ciałek ani trochę, ani to ładne, ani pożyteczne. Zawsze od razu wymieniam oryginalne ciałko na ciałko obitsu (o którym będzie w następnym poście ;)).

Następnym punktem jest... rodzina Pullip! Pullip nie jest sama, ma ze sobą chłopaka Taeyang'a, który ma siostrę Dal, a siostra Dal ma przyjaciółkę Byul, a nie lubiany przez większość lalkowiczów, niezbyt ponętny były chłopak, czyli ex Pullip to Namu (który swoją drogą jest już wycofany. Pojawiają się jeszcze jakieś jego egzemplarze i moldy z tego rodzaju na ebayu np.) :D Jest jeszcze Isul, z tego co się orientuję młodszy brat Pullip i niedawno wypuszczona na rynek Yeolume, córka Pullip i Taeyang'a. Poniżej macie drzewko z oficjalnej strony pullipowej, które jest już nieaktualne, ponieważ nie ma tam Isula i Yeolume, ale nie szkodzi, wyżej Wam o nich wspomniałam :)

UWAGA: zdjęcia, które powyżej podałam Wam w linkach to tylko przykłady RODZAJÓW LALEK, nie modelów. To są przykłady pojedynczych typów, możecie śmiało zajrzeć na stronę pullipstyle.com (klik!) i zobaczyć ile jest modelów z tych typów :)



Mam nadzieję, że odrobinę przybliżyłam Wam temat Pullip. Jest to część pierwsza serii lalkowej, jak już wspominałam na początku i nie potrafię zmieścić wszystkiego w jednym poście, dlatego podzieliłam ten temat. W następnym poście pokażę Wam co ludzie kreatywni tworzą mając za podstawę właśnie taką lalkę, jak wyżej opisałam. Czyli custom :)

Do napisania!

10 komentarzy:

  1. Naprawdę Fajne c: Sama nigdy o tym nie słyszałam... Ale nie mogę się doczekać 2 części! :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesuję się tymi lalkami od mniej więcej pół roku, chciałam więc jedną kupić, ten post bardzo mi się przyda w wyborze lalki więc czekam też na następne tego typu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatne informacje. :) Napiszesz o pullip grell? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A po co ma pisać o pojedynczym modelu? .3.

      Usuń
    2. Ty, anonim, cnoty masz z tym Grellem?!

      Usuń
  4. Pullipami i ogólnie lalkami interesuję się od dawna, ale nigdy nie słyszałam o Yeolume. Jest prześliczna! Takie połączenie Dala i Byula (z czego tego drugiego niezbyt lubię) c:

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatne informacje :) Gratulacje Laura!

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesujące :D Słyszałam o tym wcześniej, ale jakoś nie zgłębiałam tematu, jednak teraz widzę, że lalki mogą być ciekawe :) Chętnie przeczytam część drugą :D

    OdpowiedzUsuń
  7. awww nigdy o nich nie słyszałam ale już chcę je mieć! :D ♥

    OdpowiedzUsuń