środa, 17 lipca 2013

|003| Jak rysować ubrania? Sukienki!

Heeej :3 Na wstępie chciałabym powiedzieć parę rzeczy:
1. Często blogowałam, ale zawsze mój blog nikł pod stertą większych i większość go nawet nie czytała. To fajne, ze w końcu ktoś będzie czytał moje wypociny. xD
2. Nie tylko chce opisać same rysowanie sukienek. Powiem wam tez, co mi pomaga by rysować takie ciuchy:



Nie patrzcie na te krzywe gęby. Tym razem jestem tylko od ciuchów. </3
No wiec dobra. Z góry powiem tak:
-Nigdy nie przerysowuje. Niczego. Ani ciuchów, ani postaci. No, chyba ze mam zamiar zrobić jakiegoś fanarta, z tymże fanart jest jedynie wykorzystaniem wizerunku istniejącej postaci, a nie jej przerysowania. LUDZIE! Jak chcecie dobrze rysować, nie bójcie się używać wyobraźni! :D 
-Mam sekret który mi pomaga! I tym sekretem jest zainteresowanie. Jakie? Zaraz się przekonacie. 

Oks. Co jest tym tajemniczym zainteresowaniem? Już mówię. To moda oczywiście! Powiem tak: osoba, która się tym nie interesuje, będzie miała ciężko z rysowaniem ciuchów. Dlatego jeśli chcesz, zalecam chociaż trochę pogłębić się w ten temat. Nie być fascynatem, ale no nie wiem... Przejrzeć jakieś magazyny? A jak nie chcesz wydawać kasy, to wejść na vogue.com, czy posiedzieć na oficjalnych stronach projektantów, obejrzeć pokazy? :D Samo oglądanie tego wszystkiego rozwija niesamowicie wyobraźnię i pozwala "poczuć'' o co chodzi w rysowaniu ubrań. No bo nie wiem jak wy, ale jak widzę fajną postać, w jakimś zwykłym ubraniu, to czuję że czegoś mi brakuje.

No dobra, powiedzmy, że Cię przekonałam i chcesz pogłębić się w ten temat. Oto moje dwa ulubione magazyny o modzie: 
Vogue i Harper's Bazaar. Samo trzymanie w rękach takich cudnych magazynów jest przyjemnością! Niestety, nie ma polskiego odpowiednika Vogue, ale w empiku można bez problemu kupić niemalże każdą wersję językową. 
(ciekawostka: na okładkach koreańskiego Vogue często bywają polskie modelki!) 
Małgosia Bela na okładce koreańskiego Vogue

A jeśli Cię nie przekonałam do tego, no cóż trudno. Jedyne co jeszcze mogę zrobić, to pokazać parę zdjęć z francuskiego i niemieckiego Vogue z 2012 roku, to może zrozumiesz o co mi chodzi.
^właśnie w tym jest sęk. Jak chcesz tworzyć ciekawe kreacje, to warto zobaczyć jakie wzory można narysować, co dodać itd. Czasami w takich magazynach są takie rzeczy, na jakie nigdy byśmy nie wpadli. I to oczywiście nie dotyczy tylko sukienek.
Aaa, to jest po prostu przepiękne!
No dobra. Idziemy dalej, bo zaczęłam trochę odbiegać od tematu. Chociaż w sumie, czy ja wiem, czy odbiegłam? W końcu moda, to też rysowanie. Moja rada, to też zainwestowanie w książki o modzie. A mówię tu o Historii Mody, oraz Sukces według Teen Vogue. 
Genialne! Zwlaszcza jak ktos naprawde tym sie interesuje


Co na początek musisz umieć by rysować? Nie skacz od razu na głęboką wodę. Najpierw naucz się rysować, że tak powiem modele sukienek. Czyli coś zwykłego, nieskomplikowanego i bez żadnych dodatków. A później do dzieła-ozdabiaj to, rysuj wzory itd. Specjalnie przygotowałam rysunki by pokazać o co mi chodzi. ^^
Zwykła sukienka, z jedną niewinną kokardką. 


I hop, zamieniam ją w coś ciekawszego. :D
Wyobraźnia to klucz do sukcesu. 

                                         
Zwykła sukienka. Zwróćcie uwage, że mimo tego ma narysowane jak szwy idą. 
No i zrobiło się takie wieczorowe cuś na styl lat 30. 
Dobra, ostatni przykład:
Sukienka koktajlowa.

No i z dodatkami o wiele ciekawiej to wygląda.

Z bliska. xD

Na koniec chciałabym zaprezentować wam moją oc (orginal character) Marylin.



Rysując jej strój inspirowałam się czymś innym niż modą, inspirowałam się dwiema postaciami: 

Asuną oraz Himari z Mawaru Penguindrum.
No i wniosek możecie sobie sami wysunąć: źródeł do inspiracji jest wiele. Oraz nie warto od razu robić skomplikowanych rzeczy, na początek najlepiej stawiać sobie łatwe cele. 
Mam nadzieję że się podobał wam tutorial, oraz zapraszam na swojego fanpejdża z rysunkami: https://www.facebook.com/Lunawaii?ref=hl

Jak wam się podobało? Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało! :D



21 komentarzy:

  1. Ciekawe, ciekawe. Aż mnie wzięła ochota na poprojektowanie czegoś xD
    ~Kitsunka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie rysujesz, naprawdę! Ja sama nie interesuje się rysunkiem, ale chciałabym coś z tego umieć :) Moje rysowanie polega właśnie na przerysowywaniu, tak z nudów :D Ale ten tutorial świetny i przemyślany, oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem Andrzejem i lubie sukienkiii :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz genialną kreskę. Zazdroszczę. XD
    Jak dla mnie ciuchy to czarna magia. Próbuję narysować kokardkę a wychodzi mi latawiec. Eh, życie.
    Czekam na więcej, twoich poradników, może wreszcie się nauczę rysować. ^.^

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę świetna notka c: Na pewno mi się przyda :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałaś uczyć rysować sukienki, a w sumie jedyne co zrobiłaś to powiedziałaś o gazetach i dodałaś parę falbanek i kwiatów. To ten Twój tutorial? Spodziewałam się czegoś lepszego, z czego faktycznie poczuję napływ motywacji. I nauczę się czegoś więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ech, tylko to jest tutorial dla poczatkujacych, ludzi, ktorzy nie maja pomyslu od czego zaczac... a gdybys czytala ze zrozumieniem, bys wiedziala czemu powiedzialam o gazetach.

      Usuń
    2. Wydaję mi się, że chciałabyś dostać dokładny tutorial jak narysować daną sukienkę. Coś w stylu: "Dorysuj bufiaste rękawy i ozdób je kokardkami. Następnie dodaj..."
      Ludzie mnie załamują ;-;

      Usuń
  7. To jest zajebiste. Te sukienki są dosyc łatwe, a potem można z nich robic cuda. Kocham cię.

    OdpowiedzUsuń
  8. W sumie nigdy bym nie wpadła na pomysł, żeby zajrzeć do jakiegoś magazynu o modzie, żeby się zainspirować. Dzięki wielkie~

    OdpowiedzUsuń
  9. A mogłabyś stworzyć poradnik, taki bardziej... od podstaw? Bo jestem kompletnie zielona w rysowaniu, a twoje rysunki mnie strasznie inspirują. Chodzi tutaj o najprostszą postać i w miarę dokładny opis jak co narysować. Wiem, że to dużo, ale byłabym bardzo wdzięczna <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mam ani grama talentu do rysowania ... ale uwielbiam takie cuda oglądać.
    To co robisz z tych prostych sukienek to dla mnie magia !!! Podziwiam Cię!!! Zaczynam Cię obserwować i zapraszam do siebei ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna notka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dziękuję c:
    Możę się przydać. Nigdy nie miałam serca dla sukienek, a teraz to może się zmienić c:

    OdpowiedzUsuń
  13. Jejku jakie śliczne, dziękuję. *w*

    OdpowiedzUsuń
  14. Ubranka, które rysujesz są przecudowne ^-^

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawie piszesz, ale mogłabyś przestać spamować tym na fp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HAHAHHAHAHAHAHHAHA.
      To moj fp, nawet jakbym wstawiala dupe pawiana, nie masz prawa tego negowac. Spamuje, bo moge, spamuje, by ludzie zauwazyli, wiec po prostu sie osmieszasz tym komentarzem, pozdrawiam ;D

      Usuń
  16. Fajnie, że wspomniałaś o tych gazetach. Skorzystam, bo zaczyna mi już brakować pomysłów na stroje. uvu

    Leci pomidor~ http://media.tumblr.com/tumblr_m7339bJaKM1r6d59h.png

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeeej <3 Ten blog jest niesamowity >.<
    Dużo rzeczy się przyda np. rysowanie sukienek
    No i recenzje też :) Właśnie do niektórych miałam się zabrać *w*

    OdpowiedzUsuń