czwartek, 18 lipca 2013

|004| Jak rysować ubrania? Podstawy podstaw. :3

Hejka ludzie! Na wstępie chciałabym poprosić o większą aktywność jeśli chodzi o komentowanie notek. Nie chce ciągle się przypominać na fp, a to naprawdę miło, jak ktoś skomentuje czy to dobrym słowem, czy nawet krytyką.
A co do krytyki, mojego poprzedniego tutoriala dotyczącego sukienek-kochani, jeśli jesteście tacy pro, że tamten wam nic nie pomógł, no to przykro mi, bo myślę, że o poziom wyżej to już tutoriala się nie da zrobić. xD W każdym razie nie wiem czego takie osoby ode mnie oczekują, bo mimo wszystko w czym tylko mogę, chętnie pomogę.
W komentarzach wszyscy jesteście zgodni-więcej tutoriali. Oraz parę osób chciało, właśnie takie początki początków. No to proszę, postaram się zrobić co w mojej mocy by nauczyć od zera. xD

Ok, więc powiedzmy że umiesz już narysować twarz, całą postać, znasz różne pozy, fryzurki to też nie problem. No ale w coś trzeba ubrać tą osobę. I wtedy pojawiają się dwa problemy
Problem a)-nie masz pomysłu
Problem b)-nie umiesz zrealizować pomysłu
no i taki ekstra problem b+) masz problem z obiema wymienionymi wyżej rzeczami.
Na problem a) odpowiedziałam na początku tej notki , więc teraz trzeba zrobić coś z problemem b) ^^

Wpierw odpowiedzmy sobie na pytania:
Co sprawia że ubranie wygląda 'realistycznie'? 
Tak, tak nawet te ciuszki w animcach. Gdyby nie pewien element, wyglądałoby to wszystko źle, sztucznie i  w ogóle olaboga, co to ma być. Wiecie co to jest? To marszczenia materiału oczywiście. Dajmy sobie tutaj taki przykład:
co się stanie jak usunę kreseczki?

aa, strasznie to wygląda. XD dupa jej się powiększyła.

Marszczenia ogółem są mega proste. W sumie rysuje się je trochę jak włosy. :D Jest jednak pewien haczyk: nie można się bron boże starać, przemyślać gdzie, która kreseczka powinna być. Róbcie to na wyczucie! Rysuje się oczami, nie mózgiem. Wiem, trochę głupie stwierdzenie, ale serio tak jest. Gdy gram na pianinie i zaczynam się zastanawiać, gdzie, który klawisz nacisnąć, to wszystko mi się myli. Gra się uszami, rysuje oczami, a dopiero matmę rozwiązuje mózgiem. xD Ogółem sztuka rysowania polega na pasji, rysowaniem przez serce. Bo jak tak się myśli, analizuje wszystko, to często wręcz za bardzo się staramy i kupa wychodzi.

Następne pytanie:
Od czego najlepiej zacząć rysować ubrania?
Odpowiedź jest prosta! Od bluzek! A najlepiej od zwykłego topu, albo bezrękawnika. Jak się nauczycie rysować zwykły t-shirt, nauczycie się wszystkiego. I mówię tu o kurtkach, płaszczach, sukienkach, tunikach... Mnóstwo rzeczy na podstawie zwykłego t-shirta. Nawet wam pokażę!



Ta, wiem, płaszczyk średnio wyszedł. :p

No dobra Księżycu, od bluzki, ale jak mam narysować tą bluzkę? 
I teraz się pojawia sprzeczność. :D Mówiłam: NIE PRZERYSOWUJEMY, ale tutaj poprę ideę przerysowywania. Wpisz w google t-shirt, znajdź jakiś zwykły w google grafice i na jego podstawie próbuj go rysować. Proste? Oczywiście ze proste.
Ogółem kiedyś zrobiłam video na temat rysowania bluzek, ale spotkało się z falą hejtu więc usunęłam z listy, ale nie z YT, wiec jak ktos bardzo bedzie chcial, to mu z checia wysle xD

Co sprawia że ubranie wygląda 'realistycznie'? cz. 2
Tutaj skupimy się na idei materiałów. Osoby które szyją, lub zajmują się cosplayem wiedzą o czym będę mówić, a nawet jeśli nie, to postaram się tak wytłumaczyć by nawet nudysta, który nosi ubrania od święta wiedział o co mi chodzi. xD Em, no więc tak. Nawet ubranie narysowane, musi być z założenia z jakiegoś materiału. Gdy rysujesz sweter, musi widać, że to sweter. Gdy rysujesz lekką, zwiewną sukienkę musi widać, że jest to lekki materiał. Spodnie z dżinsu, spodnie ze skóry, czy sztruksu-ogromna różnica i trzeba umieć to podkreślić. Teraz pytanie jak to zrobić? I znów-odsyłam do obrazków w google grafika, lub nawet do tutoriali na dA, gdyż to szeroki i głęboki temat.

Jak dopasować ubranie odpowiednio do pozy postaci?
Bardzo prosto! O tak:

po prostu na rysuj kształt postaci, a potem ją ubierz i już. ^^



Kiedy umiesz już podstawy...
...to trzeba nauczyć się kolejnych rzeczy, mianowicie dodatków. Falbanek, koronek, wzorów, guzików. I wbrew pozorom to wszystko jest bardzo proste. Ja kocham koronki, falbanki i chyba mało ubrań, które rysuję ich nie posiada. xD Niby mały element, a wręcz magicznie uatrakcyjnia outfit. :3 Przykłady w sumie są powyżej, tam gdzie pisałam o bluzkach. xD Jedyne co mogę wam zaproponować jeszcze to wzory:
zdjęcie pochodzi z FASHIONARY i w tym miejscu chciałabym się na chwilę zatrzymać i o nim powiedzieć. Fashionary to neologizm, połączenie slow Fashion i Diary-więc łatwo się domyśleć co to jest. Fashionary to notatnik stworzony dla projektantów mody. Chyba nie można go kupić w Polsce, ja w każdym razie go zamawiałam przez internet na jakiejś angielskiej stronie.  
Dostajemy notes, z chyba 100 stronami. Z 30 stron to po prostu raj i myślę, że cena jaką się za niego płaci, to właśnie te pierwsze strony. (a płaci nie mało, bo 80 zł, mejbi teraz staniał, bo ja dawno go kupowałam) W każdym razie dzięki tym 30 stronom, osoba początkująca, po prostu musiałaby się nauczyć rysować ciuszko, no nie ma opcji że nie. Wszystkie rodzaje bluzek, spodni, a nawet KOŁNIERZYKÓW mamy rozpisane, z ładnymi ilustracjami. 
Reszta stron to modele postaci, ze tak powiem manekinów, na których projektujemy ubrania. Dla kogoś kto ma z tym problem-mega przydatna rzecz. Dla mnie-niekoniecznie, nie lubie takich ograniczeń, no ale co kto woli :D Btw są nawet rozpisane i ładnie wytłumaczone rzeczy dotyczące szycia-jakby ktoś cosplayem się interesował. 


I na koniec małe PODSUMOWANIE
-Aby nadać realistyczności ubraniom trzeba pamiętać o odpowiednim układzie marszczeń, oraz zwróceniu uwagi na materiał.
-Nigdy nie skaczemy na głęboką wodę i jeśli faktycznie nic nie umiemy, zaczynamy od małych, prostych rzeczy.
-Nie boimy się używać wyobraźni, nadużywać falbanek, koronek, kokardek-zwłaszcza kiedy chcemy rysować moe i inne cute girls.
-Coś nie wyjdzie? Trudno! 1% talentu 99% to ćwiczenia! Taka prawda moi drodzy, wiec prosze sie nie poddawać. :D
-Nigdy, ale to nigdy nie przerysowujemy. Ale jednak jak z każdą zasadą i ta ma wyjątki-kiedy zaczynamy rysować ubrania, przerysowywanie jest jak najbardziej wskazane, by wyrobić sobie pojęcie o modelach ubrań, a później tworzyć z nich cuda.

Mam nadzieję że pomogłam! Szczerze mówiąc, trochę nie wiem jak mogłabym lepiej robić tutoriale, dlatego pomóżcie mi zadając pytania w komentarzach! Chcecie następny tutorial? Jeśli tak to o czym? Chętnie go zrobię. :33 
Do zobaczenia. :D


PS: Zdaję sobie sprawę, że nie rysuje za dobrze, ale myślę, że za to umiem obserwować o czym należy pamiętać, więc mam nadzieję, że faktycznie umiem przekazać moje obserwacje. 

PPS. Ach i proszę-lajkujcie mój fp z rysunkami: https://www.facebook.com/Lunawaii

17 komentarzy:

  1. Od razu bardziej jak poradnik :D Dobra robota

    OdpowiedzUsuń
  2. Pododoba mi się. Bardzo ładnie rysujesz, Księżycu :D
    Przydatny tutorial c:

    OdpowiedzUsuń
  3. przyda się♥

    cholercia nie jestem zalogowana.

    OdpowiedzUsuń
  4. Do tej pory uważałam, że rysowanie ubrań wychodzi mi całkiem nieźle. Ależ byłam głupia xD
    Dziękuje za uświadomienie mi tego. Bardzo chętnie skorzystam z zamieszczonych tutaj rad :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, oj nie mów tak! Jedyne co robię, to uświadamiam, że warto bawić się wyobraźnią! ^^

      Usuń
  5. Świetny poradnik :D Nie umiem rysować w ogóle, ale patrzeć to sama przyjemność :) Czekamy na więcej poradników i tutoriali!
    Pozdrawiam,
    Vivienne

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne :) Miło, że pokazujesz innym jak to robić :D Jesteś świetna xD
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatny poradnik, naprawdę świetnie rysujesz. ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatne, dziękuję zainspirowałaś mnie ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłabyś tutorial jak rysować włosy? :)
    Jeżeli nie, to ewentualnie może oczy lub coś takiego? xD

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę bardzo przydatny poradnik :D Dzięki Tobie uwierzyłam, że nawet takie beztalencie jak ja może nauczyć się rysować ubrania itp. Zainspirowałaś mnie :3 Teraz marszczenia nie są już dla mnie taką czarną magią :D Dziękuję c:

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny poradnik, słabo mi wychodziły ubrania. Na pewno się przyda :D
    Nenene.

    OdpowiedzUsuń
  12. "nawet nudysta, który nosi ubrania od święta wiedział o co mi chodzi" nie mogłam ze śmiechu czytając to, a co do notki nawet fajnie i mimo że nie rysuje fajnie mi się czytało :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Mysle, ze musisz jeszcze troche popracowac, zeby zaczac rysowac poradniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to zrob dla mnie poradnik, jak lepiej rysowac, z checia zobacze, ciekawe czy mi pomoze. :)

      Usuń
  14. Pomogło! :3 Czy mogłabyś zrobić poradnik o włosach? Bo je też ślicznie rysujesz :3

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie piękne myślałam ze rysuje bardzo ładnie dzięki temu nawet taka niedorajda jak ją może nauczyć się rysować

    OdpowiedzUsuń